Supplering av søknad i e-Byggesøk



Nå er det enda enklere for deg som ansvarlig søker å supplere byggesøknaden direkte i eByggesøk, selv etter at søknaden er sendt til kommunen. Som første leverandør av digitale byggesøknader lanserer Norkart denne muligheten til våre kunder.

Linn-Ida EllingsenEnklere kommunikasjon med kommunen

– Ved å forenkle kontakten mellom søker og kommunen har vi løftet eByggesøk et nivå opp. Nå kan brukerne ettersende informasjon og besvare mangler knyttet til byggesaken direkte fra løsningen.

Ansvarlig søker vil dermed ha full oversikt over hele byggesaken, og kommunikasjonen med kommunen samles på ett sted, sier fagansvarlig byggesak i Norkart, Linn-Ida Ellingsen.

I enkelte byggesaker er det mange e-poster frem og tilbake mellom søker og kommune, og det kan til tider være vanskelig å holde oversikt over all informasjonen.

All informasjon på ett sted

– Nå som søker kan ettersende dokumenter og eventuelle mangler direkte i eByggesøk, blir det enklere å holde oversikten over byggesaken ved at du har alt samlet på et sted. Det vil også bli mye enklere ved et kommunalt tilsyn når all dokumentasjon er samlet i ett system, sier Ellingsen.

Når kommunene også har begynt å ta i bruk et saksbehandlingssystem som sender informasjon digitalt, vil dette automatisk vises i eByggesøk. Mangler fra kommunen kommer på rett plass i løsningen, og kan besvares digitalt. Søker vil ha full oversikt over hele byggesaken og søknadsprosessen på samme sted.

 

Du finner søknadsløsningen og mer informasjon her: