Gå til hovedinnhold

Automatisering av kommunale data

Automatisk produksjon av dokumenter fra kommune til meglere basert på API-er og skyteknologi
Meglerpakke_Horisontal

Omtrent 200 kommuner og IKS bruker i dag automatisering fra Norkart. 

Kommunen bestemmer selv om produktet skal godkjennes automatisk eller om en saksbehandler skal godkjenne det manuelt før det ferdigstilles.

Godkjente produkter blir levert til bestiller fortløpende selv om ordren ikke er helt ferdig, om kommunen ikke bestemmer noe annet.

Norkart overvåker systemet, og fanger opp feil i produksjonen og følger opp eventuelle feilede produksjoner fortløpende.

Kommunen kan følge med på produksjonsstatuser i produktportalen. Det er også mulig å følge historikken på en ordre.

Norkart kan levere de fleste produktene som kommunen tilbyr som automatisk leveranse. Det betyr at Norkart har et system som henter informasjonen fra de ulike fagsystemene hos kommunene via API-er. Dette gjelder alle kartprodukter uavhengig av forvaltningssystemet. Det gjelder også kommunale avgifter via Komtek, integrasjon mot GeoDoc og andre arkiver via geoIntegrasjon med mer.

Meglerpakke-i-e-torg

Gloer Winsvold

Gløer Winsvold
Markedsansvarlig Automatisering