Om oss
Norkart tilbyr markedsledende løsninger innen kommunalteknikk, kart- og eiendomsinformasjon til offentlig og privat sektor. Vi har Norges mest komplette datavarehus for geografisk informasjon. Nøkkelen til suksess ligger i nærhet til kunden, gjennomføringskraft og kompetansen til våre 182 medarbeidere.
Norkart leverer tjenester til alle bransjer som har behov for oppdatert eiendomsinformasjon, og har utviklet eiendomsløsninger for meglere, takstmenn, advokater, finans- og energisektoren.
Siden 1961 har vi i Norkart lyttet til våre kunder og utviklet tjenester og verktøy de trenger for å løse sine oppgaver. Dette gjør at vi i dag er det største innovative fagmiljøet innen geografiske informasjonssystemer og kommunalteknikk.
Arbeidsmiljøet vårt preges av en raus delingskultur. Vi benytter Lean Startup for å sikre innovasjonskraften vår, målstyring for å sette retning, og smidige metoder som Scrum og Kanban for å sikre gjennomføringskraft i produktutviklingen vår.
Norkarts nøkkeltall
NOK 260 millioner
driftsinntekter 2018
85 %
av Norges kommuner benytter Norkarts programvare daglig
8545 millioner
kartoppslag i 2018
182
medarbeidere
87 %
har ingeniørutdannelse eller høyere
96 %
er fornøyd med å jobbe i Norkart
Norkarts historie
Siden 1961 har Norkart gått fra å være pioner innen digital kartproduksjon til å bli markedsledende på forvaltning innen kartdata og kommunalteknikk. Se historien på 3 minutter i denne videoen:
Sammen skaper vi smartere samfunn
I Norkart er du med å automatisere Norge – ikke i teorien – men i virkeligheten. Vi jobber innenfor et bredt spekter med spennende kunder fra privat næringsliv til offentlig sektor. Vi er en markedsledende system- og dataleverandør innenfor kommunalteknisk sektor, noe som gjør at våre løsninger påvirker hverdagen til svært mange personer.
Kundeutsagn
“Vi opplever Norkart som et innovativt miljø, løsningsorientert og svært serviceinnstilt. De hjelper oss med å realisere våre egne idéer samtidig som de ved å forstå våre behov gir oss nye løsninger og muligheter. De har en leveransekultur som imponerer, avtaler følges alltid og henvendelser håndteres raskere enn det vi kan kreve – vi opplever de ansatte som svært dedikerte og opptatt av å gi kunden hundre prosent oppfølging både i utviklingsfasen, drift og vedlikehold.”