KOMTEK
Et totalkonsept for kommunalteknisk forvaltning som dekker fagområdene VA, brannforebygging, eiendomsskatt, renovasjon og gebyr.
Smartere samfunn, sammen?
Sammen utvikler vi løsninger og tjenester for ansatte i kommunen, innbyggere og næringsliv.
All kommunikasjon og databehandling skal være basert på selvbetjening og automatisering i høyest mulig grad.
Over 300 kommuner og flere enn 50 interkommunale selskaper bruker KOMTEK hver eneste dag.
KOMTEK-dagene 2024
Clarion Hotel Oslo Airport, Gardermoen
4. - 6. november
Ansatte i kommunen
De ansatte i kommunen som jobber med forvaltning skal håndtere de komplekse sakene, det som krever skjønn og kompetanse og bruke minst mulig tid på saker og forhold som kan håndteres automatisert eller selvbetjent.
Ute i felt
Innbygger
Innbyggeren skal være mest mulig selvbetjent og kunne få svar og informasjon fra kommunen slik det passer innbyggeren best. Dette skal bidra til bedre innbyggertjenester og redusert mengde henvendelser fra innbyggeren til kommunen.
Kommunaltekniske områder
Vann og avløp
Brannforebygging
Renovasjon
Eiendomsskatt
Gebyr
Drift og vedlikehold
MinEiendom - kommunens digitale servicetorg
Gjennom portalen MinEiendom logger innbyggeren seg på med Bank-ID og finner all relevant informasjon knyttet til sin eiendom. Kommunens ansatte sparer mye tid da de slipper å besvare telefon og e-post med spørsmål knyttet til innbyggerens eiendom.
MinEiendom Innsyn
I MinEiendom Innsyn kan alle kommunens ansatte som har behov for informasjon om eiendommer, kunne samarbeide og kommunisere gjennom en felles plattform.
Sikre informasjonsflyt og jobb tryggere med eiendomsinformasjon internt i kommunen og i dialog med kommunens innbyggere.