Nye brukere i Komtek eSkatt
Når dere får en ny ansatt som skal ha brukertilgang i KOMTEK eSkatt, må vedkommende først få satt opp en Microsoft AD bruker fra deres lokale IT - tjeneste.
For at den ansatte deretter skal få tilgang til KOMTEK eSkatt, må denne legges til i riktig AD-gruppe. Ved oppsett at KOMTEK eSkatt opprettet dere 5 grupper for KOMTEK eSkatt med ulikt tilgangsnivå. Den nye brukeren legges inn i riktig gruppe ut fra hvilken tilgang vedkommende skal ha. Dette må gjøres av noen med administratortilgang i AzureAD, dette er gjerne IT.
Deretter forsøkes pålogging til komtek.norkart.no. Den nye brukeren skal nå ha tilgang.
De ulike rollene i KOMTEK eSkatt er:
Administrator:
- tilgang til å redigere innstillinger for takst og skatt
Saksbehandler:
- tilgang til å lese og skrive på alle sider unntatt innstillinger
- Kan se og redigere takster, statuser, arbeidslister, fritak, mm.
- Klargjøre for besiktigelse og nemndsbehandling. Kan gjennomføre besiktigelse og nemndsmøte
- Sende ut brev til eiere
- Er den som teknisk ‘Vedtar’ takstene
- Publisere (sende skatteseddel, arkivere, generere gebyr)
- Må kombineres med rollen Administrator for å få tilgang til innstillinger
Besiktiger:
- Kun tilgang til Besiktiger
- Kan gjennomføre besiktigelse (redigere matrikkelen, ta bilder, notere faktorer, mm.)
- Kan ikke kombineres med andre roller
Takstnemnd:
- Kun tilgang til Utvalgsbehandling
- Kan se og kommentere arbeidslister/takster som Saksbehandler har klargjort
- Kan ikke kombineres med andre roller
Lese:
- Har kun innsyn i modulen.
- Kan se takster, bilder og begrunnelser
- Kan ikke kombineres med andre roller
For informasjon om ny bruker i Komtek eGebyr, klikk her.
Har du spørsmål eller trenger mer hjelp vedr. det faglige innholdet i denne artikkelen? Send oss en henvendelse via kundesenteret for å opprette en sak hos oss. Da kan vi hjelpe deg videre i saken.
Har du innspill om artikkelen kan du legge inn en kommentar nedenfor, om du ønsker det.