Innbyggerinvolvering
Kommunens nettside, servicetorg og digitale informasjonskanaler er de viktigste informasjonskildene for innbyggerne i kommunen, og der publikum finner informasjon om mulighetene kommunen tilbyr. Det er derfor viktig at kommunen forteller om de digitale selvbetjeningsløsningene, og at informasjonen er lett tilgjengelig og synlig der kommunen deler sin informasjon.
Ved at innbyggere tar i bruk digitale løsninger sparer både kommune og innbygger tid, penger og ressurser. Saksbehandlere og servicetorg kan henvise til de forskjellige løsningene, og på den måten frigjøre tid til saker og henvendelser som krever mer tid.
Kommunikasjonspakkene du kan laste ned fra denne siden, inneholder bilder/illustrasjoner som fritt kan brukes i forbindelse med kommunikasjon av løsningene fra Norkart, samt tekstforslag til informasjon som tilgjengeliggjøres. Om kommunen ønsker å legge til lokal informasjon som oppleves viktig å kommunisere i forbindelse med de forskjellige løsningene, står kommunen selvfølgelig fritt til å gjøre endringer og justeringer.
Aktuelt
- Årets sommerstudenter er på plass! -
I år har vi vært så heldige å få 29 skarpe hoder i hus, fordelt på våre kontorer i Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand og på Lillehammer.
- Komplette varslingsrutiner med KOMTEK Brannforebygging -
En viktig brikke i effektiv forebygging av brann, er å sikre at varsling av feiing og tilsyn når alle berørte innbyggere.
- Tiltak for å redusere risiko for misbruk av dine personopplysninger -
Norkart får spørsmål fra publikum om hva man kan gjøre for å sikre seg mot misbruk av personopplysninger. Dette i sammenheng med datainnbruddet mot Norkart.
- Datainnbrudd – Q&A -
Lurer du på om eller hvordan du er berørt av datainnbruddet? Få svar på dine spørsmål i vår Q&A.