Kommunens e-Torg
Kommunens egen nettbutikk for kart og byggesakstjenester
Kommunen kan tilgjengeliggjøre geografiske data for sine innbyggere og næringsliv via e-Torg – en skybasert løsning som kan leveres som egen nettside – eller som API for integrasjon i egen portal.
Kommunen bestemmer selv produktene de ønsker å tilby på sitt e-Torg. Løsningen er skreddersydd for automatisk produksjon og utlevering av produktene som selges, for å effektivisere servicetorg. Men løsningen håndterer også manuelle leveranser gjennom Norkart Produktportal.
Noen av fordelene er:
- Innbyggere og næringsliv får enklere tilgang til kartdata
- Du sparer tid tidligere brukt på manuelle oppgaver
- Du tilpasser selv portalen, og får ta eierskap i prosjektet
- Du er med å bidra til at din kommune er i front i forhold til digitalisering
- Enkelt å komme i gang, enkelt å bruke
Brukere og sikkerhet
Norkart e-Torg vil håndtere ulike typer brukergrupper, både private innbygger uten innlogging, og de profesjonelle aktørene som gjerne ønsker pålogging og med etterskuddsvis fakturering.
Norkart e-Torg håndterer utlevering og salg av produkter som krever spesiell behandling i henhold til utleveringsforskrift og personopplysningsloven
Varevelger
Norkart e-Torg tilbyr varevelgere og god bestillingsflyt tilpasset ulike produkter, som for eksempel situasjonskart, naboliste og kartbestilling.
Betalingsløsning
Norkart e-Torg bruker Nets betalingsløsning, slik at bruker kan betale med kort eller Vipps.
Har du spørsmål eller ønsker du å komme i kontakt?
Last ned vår miniguide: 5 steg for å tilgjengeliggjøre geografiske data for innbyggere og næringsliv i din kommune.

(Ved å laste ned whitepaper godtar du å bli kontaktet av Norkart angående e-Torg)
Disse tilbyr e-Torg til sine innbyggere i dag:
(bruk pilene for å bla)
Aktuelt:
- Norkart Add-in 2.0 Revit er nå tilgjengelig -
Nå får arkitektene enda bedre kart-, 3D- og koordinathåndtering og redigerbarhet, Mulighet for eksport til byggesaken og sol/skygge-analyser.
- Fra uker til minutter for arkitektene -
For Brandsberg Dahls arkitekter var det helt avgjørende med raskt samtykke fra Arbeidstilsynet for å unngå store konsekvenser for fremdriften av prosjekt Valhall i Stavanger. Etter at Arbeidstilsynet innførte automatisk samtykke ved digital egenerklæring, fikk arkitektkontoret samtykke på under 1 time!
- NYHET! Vi har nå lansert e-Torg for Revitbrukere! -
Norkart har laget en egen Add-In til alle som bruker Revit. Med få tastetrykk får du ferdig 2D kart fra kommunen, og komplett 3D basert på helt ferske data.
- Automatisk samtykke fra Arbeidstilsynet -
Med eByggesøk Proff er det nå mulig å få automatisk samtykke fra Arbeidstilsynet. Det betyr mye tid spart, da ventetiden på manuell saksbehandling hos Arbeidstilsynet kan reduseres fra ti uker til en time. Hvis all nødvendig informasjon er lagt ved søknaden, vil samtykket kunne gis like etter at søknaden er sendt inn.