Nyhet – Abonnementstjeneste
Det å ha oppdatert planinformasjon tilgjengelig for saksbehandlere og publikum er veldig viktig for en rekke samfunnsformål.
Etter mange forespørsler fra kunder, har vi laget en abonnementspakke for å sikre forvaltning og vedlikehold av planregisteret.
Nyhet – Abonnementstjeneste planforvaltning
Mange kommuner sliter med å ha nok ressurser for å vedlikeholde og ajourføre planregisteret sitt, noe som kan resultere i forsinket innleggelse av planer, mangelfullt innhold og dårlig kvalitet.
Konsekvensen kan bli at innbyggerne ikke får tilgang til informasjonen de søker, saksbehandlingsfeil, klager og regresskrav.
Et oppdatert planregister gir en mer effektiv plan- og byggesaksbehandling, og automatisering gjennom både selvbetjening og salg av kartdata (e-Torg), og meglerpakker.
Når man kan stole på at grunnlaget er riktig og av god kvalitet, bidrar det også til flere bruksområder, som analyser og KOSTRA-rapportering.
Kvaliteten på plandata berører ikke bare planavdelingen, men også alle andre fagområder i kommunen som jobber med stedbunden informasjon. Derfor er det viktig å se på dette som et tverfaglig tiltak som kommer alle til gode.
Beskrivelse av tjenestens innhold
Abonnementstjenesten for planforvaltning er en abonnementstjeneste for kommuner som ønsker bistand til kontinuerlig ajourhold av kommunenes planregister- kart- og bokdel.
Følgende arbeidsoppgaver er inkludert i tjenesten:
- Mottakskontroll av planer
- Innlegging av ny plan i planregisteret
- Innlegging av ny plan i kartbase
- Innlegging av dispensasjoner
- Innlegging av mindre endringer
- Registrering av innsigelser og klager
Vi har svært dyktige plankonsulenter med lang erfaring innen planforvaltning og tilhørende prosesser som gjerne hjelper deg videre!