Vi inviterer til seminar: Digital byggesaksbehandling
Når og Hvor:
(Trykk på stedet nærmest deg for å finne påmeldingsskjema og mer informasjon om seminaret)
Elverum – 28. august
Askim – 29. august
Kristiansund – 12. september
Hornindal – 13. september
Bergen – 18. september
Mandal – 19. september
Hokksund – 20. september
I forbindelse med byggesøknader er det mange spørsmål som skal besvares, og en stor del av saksbehandlers tid blir benyttet til å besvare henvendelser på telefon samt lete etter og tolke data. I tillegg inneholder over 40% av alle innkomne søknader feil eller mangler. Denne prosessen er både tidkrevende for en kommune og frustrerende for en innbygger.
Norkart har flere aktiviteter og løsninger som bidrar til en mer effektiv byggesaksbehandling med fokus på områdene omdømme, kvalitet og effektivisering. Seminaret vil ha fokus på hvordan vi kan effektivisere dagens prosesser ved hjelp av bedre tjenester og data. Vi vil informere om nasjonale – og Norkarts egne prosjekter som bidra til økt effektivitet innen området.
Dette seminaret passer for flere fra din kommune som har ansvar for fagområder som matrikkel, plan, servicetorg, geodata, saksbehandling og andre med et ansvar foromstilling og fornying av tjenester innenfor plan- og byggesak. Ta med deg kollegaer til en inspirerende fagdag om digitalisering av byggesaksbehandlingen.
- Introduksjon og bakgrunn – hvorfor digitalisering av byggesak nå?
- Norkarts eByggesaksstrategi leverer konkrete løsninger for digital byggesaksbehandling
- Presentasjon og demonstrasjon av:
– Workshop – forankring i din kommune
– GeoLett – god datakvalitet er avgjørende
– API-integrasjon mot eByggeSak og proffe søknadsløsninger
– SøkLett – søknadsløsning for enkle tiltak uten ansvarsrett
– e-Torg – kommunens nettbutikk
– Min Eiendom – kommunens nettbank
Den siste timen setter vi av til dialog med den enkelte kommune hvor vi sammen kan sette opp en plan for veien videre som kan passe for din kommune